Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Utställning Lör

Publicerad 2013-05-19 21:01:00 i

Hej,

I lördags var jag på plats vid kl 8:00, veterinärkoll samt incheckning. Fyra st bengaler hade installerad sig på raden bakom L och de förde ett våldsamt liv vilket stressade Linate, typiskt!

Mellan kl 10-12 så jobbade jag i cafeterian, sålde fika, dricka och hamburgare. Jag hade hjälp av en herre i klubben att kolla vilka nummer som var uppe.

Igår fick L en jättebra domare som hette
Michael Edström. Linate var nervös och fräste på domarbordet men det gick ok.

Så här lät domarens bedömning:

Type: Fina proportioner för åldern, rektangulär kroppsform, solid benstomme.
Huvud: något högre än brett, något rak profil just nu.
Ögon: ovala i formen, fint uttryck
Öron: baby placering, något högt placerade.
Päls: ullig underpäls, överpälsen har en rätt vattenresisterande karaktär.
Svans: fin form och längd
Kondition: i fin form för dagen
Allmänt intryck, Superfint temperament!
Bedömnings resultat: Ex 1

NOM!

Linate var dock ( som jag anade) väldigt nervös när hon skulle placeras i buren bakom domarna, panelen.
En av assistenterna höll inte på att få ut henne då hon bara fräste och klöste av ren rädsla..lillan. Domare Lene kom dock och lekte med en vippa och fick med lätthet ut henne :-)
Linate förlorade dock mot en Birma men jag är så stolt över henne och hennes insats igår!! Så fin och som hon kämpade fastän hon var så rädd Lill gumman. Domaren trodde att hon höll på att bli fertil därav hennes nervositet.

Jag träffade för övrigt Julia som äger fina S*AmiliiSibiri's Zjanna Camelotskij och hon var L granne igår! :-) Jag träffade även Susanne som också äger en jättefin sibirisk hona vid namn S* Altaicas Chana :-) Jag fick hjälp och tips av båda två dessa dagar vilket verkligen uppskattas!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela