Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Pawpeds kurs G 1

Publicerad 2013-12-13 13:03:46 i Allmänt

Hej!

Nu i höstas gick jag en kurs, pawpeds G1 som handlar om kattens beteende, sjukdomar etc. Kursen innebar dock mycket mer arbete än jag trodde! Många timmars pluggande, grupparbeten etc. på helgerna. 

Kurs G2 är mer inriktad på avel och avelsarbete etc och när tid finns ska jag även passa på att gå den kursen!

Kan tillägga att jag blev godkänd på kursen! :-)



Det här läste jag:
  • Anatomi, en introduktion
  • Beteende
  • Grundläggande information om mat och näringsbehov
  • Innekatt - utekatt
  • Hur hittar man rätt uppfödare?
  • Raskatt - huskatt
  • Lagar och regler när man köper katt
  • Köpeavtal
  • Säker kattmiljö
  • Förgiftning
  • Sand och sandlådor
  • Kastrering
  • Hälsokontroller
  • Vaccinationer
  • Den gamla katten
  • Parasiter
  • Vanliga sjukdomar och hälsoproblem
  • Hälsoprogram
  • Kattraser
  • Kattfärger
  • Utställningar
  • Avel?


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela