Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Snart dags för utställning i Östersund!

Publicerad 2013-04-18 19:25:00 i Allmänt

Hej, Snart är det äntligen dags för kattutsällning i Östersund. Vi kommer att bo på hotell från fredag till söndag. Jag kommer att tillsammans med Linate tillbringa tiden på ishallen från och med kl.07:00 (hela dagen) både lördag och söndag. Det ska bli så kul att träffa andra utställare och prata lite katt :-) Linates uppfödare Kicki kommer även dit på söndag från Sundsvall för att ställa ut en av sina katter. Hon längtar efter att få träffa lillan :-) Så här kan det se ut här hemma när jag "övar" Linate inför det som komma skall :-)
Inga protester, hon är så duktig

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2013-04-18 19:54:41

Otroligt vad hon är fin, och jag bara älskar hennes örontofsar!! Ja, jag längtar verkligen efter att få se henne igen!!

Vad stor hon ser ut att ha blivit!! Vet du vad hon väger nu?

Idag var jag i Ö-vik på flygplatsen på studiebesök, så då tänkte jag lite extra på er!!!
Kicki

Postat av: Susanne

Publicerad 2013-04-18 20:07:38

Men åååh, älskar också hennes tofsar!! Dessutom är hon väldigt fin för sin ålder, när sibbar kan spreta åt alla håll och kanter. <3 <3

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-18 20:12:06

Hej Kicki!

Vad kul att Du tycker att hon är så fin!

Ja, hon har verkligen vuxit på sistone. För någon vecka sedan vägde jag henne tillsammans med Albin på vår vanliga våg och då visade den 2,7 kg. Men jag skulle behöva köpa en bättre så jag får en mer exakt vikt.

Kul att Du varit i Övik idag :-) Per har suttit i tornet fram till 14 idag. Han ska föresten ner till Sundsvall ons-tors nästa vecka :-)

Med vänlig hälsning
Sara

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-18 20:19:01

Hej Susanne!

Kul att Du tittar in :)

Ja, jag har förstått att hennes tofsar är lite speciella :) Ska bli så spännande att höra vad domarna har att säga om hennes utseende.

Ja, jag tycker att hon är väldigt jämn utseendemässigt för att vara en sibbe i den här åldern. Många brukar spreta åt lite olika håll.

Ska Du på någon utställning här framöver? Vore så kul att träffas.

Med vänlig hälsning
Sara

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela