Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Lite blandade bilder

Publicerad 2016-02-05 12:56:06 i Allmänt

Hej!

Nu var det längesedan jag uppdaterade bloggen. Romeo kastrerades i höstas och blev efter det mycket lugnare och slutade med att hoppa på Linate..De är nu bra kompisar och leker och härjar av och till samtidigt som de har mysiga stunder tillsammans när de tvättar varandra etc. Linate som är en väldigt aktiv katt har blivit mer harmonisk sedan vi skaffade Romeo då hon nu har någon att leka med och få utlopp för sin överskottsenergi.

Jag har anmält Romeo till utställning i Umeå den 9-10/E april och vi kommer att bo på Scandic syd i Umeå. Han kommer att för första gången ställas i kastratklasen för sibiriska katter från 10 månaders ålder.

Här kommer lite bilder på våra pälsklingar 💖
Romeo 10 mån

Romeo slappar (10mån)

Romeo på utställning i Luleå

Publicerad 2015-09-22 12:25:53 i Allmänt

Hej,

Nu var det längesedan jag uppdaterade bloggen. I slutet av augusti så åkte jag och Romeo upp till Luleå tillsammans med hans uppfödare Kicki och hennes dotter Maya. Det var första gången jag ställde ut Romeo och han skötte sig jättebra! Han blev Ex 3 både lördag och söndag.

Vi bodde på Comfort Hotell Arctic och det var ett helt ok hotell med bra service. På fredag kväll så blev det en sen middag på hotellet tillsammans med Kicki, Maya och Annica och Bernt som vi samåkte med från Sundsvall. Vi hade det trevligt och det serverades underbart god mat! Black Rock. Vi beställde in oxfilé som vi själv fick skiva och steka på en häll.

På lördagen så var vi i Arcushallen från 7:00-18:30 så det blev även där en sen middag. Middagen intogs på en Kinarestaurang inte långt från hotellet tillsammans med några andra utställningsvänner. Mycket trevlig helg!

Romeo nu 14 veckor!

Publicerad 2015-06-27 17:06:30 i Allmänt

Hej!

Det har nu gått precis 2 veckor sedan vi hämtade Romeo hos Kicki (S*Lince's). Det var mycket fräs och "skrik" från både Linate och Romeo när de först såg varandra. Jag satte upp ett kompostgaller för att de skulle få börja lära känna varandra innan jag släppte ihop dem.

Efter någon dag så hade de lugnat ner sig och jag bestämde mig för att släppa ihop dem (under uppsikt förstås). Jag fick dock gå emellan om Linate blev för hårdhänt mot Romeo.

Efter ca 1 vecka så kunde vi ha dem tillsammans helt fritt i huset och det fungerar jättebra! De leker och jagar varandra och Linate uppfostrar fortfarande honom och kan även fräsa när han blir för närgången 😊

Romeo 11 v och nu är det inte länge kvar!

Publicerad 2015-06-10 18:46:24 i Allmänt

Hej,

Romeos uppfödare Kicki översände lite nytagna kort från i helgen när de var ute på stugan i nordingrå, Skärsätter.

Jag och Per ska hämta Romeo på lördag. Jag kommer att ta tåget ner till Härnösand på lördagsförmiddag varav Per hämtar upp mig på tågstationen. Per jobbar i Sundsvall från fredag till måndag så vi kommer att sova över i Pers föräldrars lägenhet i H-sand lör - sön. På sön tar jag och R tåget hem 😀

Här är lite bilder på godingen. Vi har idag köpt kompostgaller som kan vara bra att ha från början innan R och L lärt känna varandra.

Romeo 9 v

Publicerad 2015-05-25 22:35:34 i Allmänt

Hej!

Fick nyligen nya 9 veckors bilder på Romeo!

Han är så stilig vår kille 🌟😍😺

Bilder lånade av www.lince.se

Romeo 8 veckor

Publicerad 2015-05-14 20:46:17 i Allmänt

Hej,

Idag fick jag se nya bilder på Romeo (S*lince's Pinocchio)

Han är så fin vår kille :-)

Bilder lånade från www.lince.se

Vi har nu tingat en av grabbarna

Publicerad 2015-05-07 09:02:16 i Allmänt

Hej!

I onsdags förra veckan så tog jag och Albin tåget ner till Sundsvall. Per hämtade upp oss i Timrå för vidare färd till Haga och Kicki (www.lince.se) :-)

Båda grabbarna var hur fina som helst! Vi höll i dem, lekte lite med dem i kattungehagen.

Vi kunde inte bestämma oss för vem vi skulle välja under tiden vi var där utan vi ville tänka över valet till nästa dag. På hotellet så var valet klart! Alla vi tre hade fastnat helt för "ettan" som nu heter S*Lince's Pinocchio eller Romeo som vi kommer att kalla honom till vardags.

Här kommer lite bilder på vår blivande familjemedlem <3

Grabbarna 3 v!

Publicerad 2015-04-11 08:40:48 i Allmänt

Hej!

Igår så fick jag se nya bilder på grabbarna som nu är 3 veckor! De har båda jättefina vikter och är så charmiga.
Den mörkare är ettan och den ljusare är ettan. Vi längtar så tills att få träffa dem i slutet av april dvs. om två veckor.

Bilder lånade av Kicki. www.lince.se

Kattungarna 10 dagar

Publicerad 2015-04-02 12:44:51 i Allmänt

Hej!

I förrgår blev kattungarna 10 dagar och de har nu utvecklats mycket mer! De är så fina båda två och det kommer inte att bli lätt att välja någon av dem :-)

Bilder lånade från www.lince.se

Kattungarna föddes den 20/3!

Publicerad 2015-03-31 15:57:09 i Allmänt

Hej!

Den 20:E mars så föddes äntligen Nova och Julles kattungar. Det blev två fina svart tabby hanar och kullen kallas "Pinocchiokullen". Uppfödaren är Kicki Eriksson, www.lince.se

Vi är först att välja mellan dessa två snyggingar! :-)

Bilder lånade från www.lince.se hemsida.

Längesedan sist!

Publicerad 2015-02-15 10:10:03 i Allmänt

Hej!

Nu var det längesedan jag uppdaterade bloggen! Linate kastrerades i september 2014 och hon är numer en kastrathona.

Om allt går som planerat så ska vi köpa en hane från Linates uppfödare Kicki( www.lince.se) Föräldrarna är hennes hona Nova S*Laxforsens Supernova of Lince's, samt hanen Julle: S*Juliy Manchzury. Kullen beräknad komma i mitten av mars och kattungarna blir leveransklara i mitten av juni.

Idag kl 13 får vi besök av en familj som ska testa sin allergi! Det blir jätteskoj!

Laddar upp lite bilder på vår fina hona Linate :-)

Också en bild på de blivande vackra föräldrarna :-) (bild lånad från lince.se)

Påsk på Burön

Publicerad 2014-04-20 14:18:07 i Allmänt

Hej!

I torsdags åkte vi ut till Burön för att fira påsk tillsammans med Pers systers familj. Linate trivs verkligen härute på ön och vill ofta och gärna gå ut och gå vid stranden och bryggan.