Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Sommarsemester

Publicerad 2013-07-25 12:43:19 i Allmänt

Hej!

Linate har verkligen haft det toppen denna första sommar med oss :-). Hon har följt med oss till Burön när det varit fint väder och hon älskar att åka båt!

Jag har testat att ha henne lös men hon vill hela tiden gå in under stugorna! Jag vet inte om det finns något vasst el dyligt därunder varav vi har henne i koppel ute. Hon säger oftast till när hon vill ut och då brukar jag gå en sväng varav hon sedan får sitta runt eken ( med uppsikt) så att hon inte trasslar in sig etc.

Medans vi var i Grekland i juni 15-29;e så var hon i höglöp! Hon var då 7 mån. Jag har nu sedan några veckor sedan börjat ge henne p-piller och det har fungerat jättebra.

Hon är otroligt mysig, gosig och lättsam! Vi var ner en sväng till Sthlm och hälsade på en familj vi känner sedan tidigare. Resan ner gick jättebra, 5,5 h och hon jamade bara några gånger. Jag rastade henne 2 ggr under färden.

Väl framme fick hon bekanta sig med huset och gick på lådan på en gång! Hon fann sig snabbt tillrätta och våra vänners barn tyckte det var så kul att leka med henne! Vi hade henne ute på em. De hade en del skogstomt vilket hon gillade :-).

Här kommer lite bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela