Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Pawpeds utbildning

Publicerad 2013-04-06 18:19:34 i

Hej,

Jag har nu lämnat intresse att gå denna utbildning(internetbaserad). Skulle vara så intressant och lärorikt då jag/vi eventuellt kommer att ta en kull efter Linate.

Här är kursens innehåll:

Innehåll:
Anatomi, en introduktion
Beteende
Grundläggande information om mat och näringsbehov
Innekatt - utekatt
Hur hittar man rätt uppfödare?
Raskatt - huskatt
Lagar och regler när man köper katt
Köpeavtal
Säker kattmiljö
Förgiftning
Sand och sandlådor
Kastrering
Hälsokontroller
Vaccinationer
Den gamla katten
Parasiter
Vanliga sjukdomar och hälsoproblem
Hälsoprogram
Kattraser
Kattfärger
Utställningar
Avel?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela