Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Linate 4 månader!

Publicerad 2013-03-10 20:39:39 i Allmänt

Hej, I onsdags blev Linate hela 4 månader! Tänk vad tiden går fort och vad snabbt hon växer! :-) Igår så var en vän hit på fika med hennes 3 barn. Jag hade tidigare under dagen försökt klippa Linates klor som gick mindre bra.. hon bara morrade och fräste och det kändes helt omöjligt. Sofia som var hit på besök har haft flera raskatter/innekatter tidigare och var så snäll och hjälpte med med detta! Hon satt med Linate sittandes i hennes knä (ryggen mot Sofia). Sofia fick hålla henne hårt och då gick det bra även om L tyckte det var väldigt läskigt och obehagligt och väste emellanåt. Efter klopklippet fick hon god parmaskinka som belöning :-) Ikväll testade jag att duscha Linate. Jag fyllde en sprayflaska med schampo och blandade ut med vatten. Hon försökte hoppa upp på mina ben några gånger och jag fick tala lugnande med henne hela tiden. Det gick bra, bättre än med kloklippningen :-) Efter schamponeringen sköljde jag henne ca 3 st gånger. Fick ett mail av sekreteraren på Örnsköldskatten och det ser tyvärr ut som att den planerade utställningen i Övik i maj kan komma att ställas in, då det är för få anmälda! Jättetråkigt om det blir så då jag hade sett så fram emot att ställa ut henne..

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2013-03-11 17:43:46

Precis så gör jag när jag klipper klorna, alltså att jag har katten i knäet med ryggen mot min mage. Om hon tjurar kan det vara bra att klippa en klo typ varannan dag bara för att hon ska få rutin på det ofta. Ungefär så gör jag när jag har kattungar hemma, men blir det ett uppehåll så kan de "glömma" lätt även om de varit duktiga innan :-) Hoppas verkligen inte utställningen ställs in... Det vore trist! Du kan ju alltid kolla om Umeå har platser kvar!

Postat av: Sara

Publicerad 2013-03-11 21:24:17

Hej Kicki!

Ok, ja jag får allt träna, vänja henne vid detta oftare!

Jag har mailat dig ang utställning :-)

Med vänlig hälsning,
Sara

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela