Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Utställning Sön 19:e maj, Örnsköldskatten

Publicerad 2013-05-19 21:33:00 i

Hej,

Imorse skjutsade Per ut mig och Linate med båt från Burön till Hornön. Vid 07:00 var vi i Modohallen för incheckning.

Lisa som äger de fina killarna S* Sessans Magnum Classic och Loke, (S* Sessans Piggelin) var där idag! Det var så kul att träffa henne då jag endast varit i kontakt med henne över instagram och Facebook tidigare :-).

Idag fick L den otroligt trevliga Lene Glem.

Så här löd bedömningen:
Typ: ex balanced and very promising female.
Huvud: ex shape, ex nose + cheeks profile need more tume today.
Ögon: well set, ex size
Päls: ex quality
Svans: Ex
Kondition: Super condition!
Allmänt intryck: Very attractive ( hjärta) :-)

Bedömningsresultat: Ex 1 (Hon ville nominera L men tyckte pga att hon var så nervös etc att inte nominera henne denna gång men att hon kommer att få flera NOM i framtiden!! Hon bad även publiken att ge en applåd för denna vackra tjej el hone ;-) Oj vad stolt man blev då!!

Mellan kl. 12-14 arbetade jag i cafeterian och hann se en del av panelen.

Kl 15 slutade utställningen och efter det hjälpte jag till att montera ner alla burar tillsammans med en annan medlem och sopa golvet i hallen. Vi var bara ett fåtal medlemmar som utförde jobbet varav det tog tid. De gav mig en kram och tackade mig så för väl utfört jobb!! Vid 18:30 kom jag och Linate hem trötta efter en heldag i en kall hall. Linate lyckades smita ut från altanen nu på em!! Per hade missat stänga altanen riktigt!! Tur att hon bara befann sig runt gården för hon kom så fort jag ropade!! Oj så rädd jag blev, även L var lite skärrad över det hela!!

Jag tog dock ingen bild från utställningen idag men en bild på all den kattmat jag fick ta med mig från utställningen!!! Toppen!! Alla vet ju vad riktigt bra foder kostar...





Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-05-20 00:11:16

Men det var så roligt att träffa dig och lilltjejen med!!! synd att det dröjer länge tills nästa gång :(

Har lagt upp några bilder på L i min blogg, men om du vill kan jag mejla över dem jag tog? :) Skicka isf din mejladress!

Kram

Postat av: Sara

Publicerad 2013-05-20 07:24:21

Hej Lisa!

Ja, det var verkligen jättekul att ses! Synd att det kommer att dröja till vi som sagt ses vid nästa utställning! :-(

Jag skickar min mail i ett meddelande till Dig på Facebook för jag vill hemskt gärna få ta del av de jättefina bilder Du tagit av Linate! :-) Tusen tack!!

Kram Sara

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela