Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Storsjökattens Internationella kattutställning

Publicerad 2013-04-27 15:26:03 i

Hej!

Idag var det premiär för lillan att vara med på utställning!

Vi kom hit imorse strax före 07:00 med all packning. Linate kollades först igenom av en veterinär varvid jag sedan checkade in oss. Jag klädde buren och L fick sedan göra sig hemmastadd. Jag tog kontakt med utställare bredvid mig som var så gulliga och hjälpte mig då der är första gången :-)

Jag preparerade L med pulver och spray innan hon skulle in för bedömning. Hon skakade väldigt mycket och fräste ibland åt de katter hon såg..

Här är Linates bedömning: Ex 1 och upp för NOM.

Domare: Jörgen Frithiof

Typ: Lovande typ, fina proportioner, härlig bredd och substans.

Huvud: Fin profiltyp, kraftiga kinder, lovande brett nosparti, god haka.

Ögon: Vackra!

Öron: Fina i form och size, sitter högt.

Päls: baby päls

Svans: Fin form, bra längd

Kondition: Önskas bättre presenterad( päls, preparering)

Allmänt intryck: Fin typ!

Nu väntar jag på att de katter som gått vidare ska upp i panel. Efter det är det förmodligen slut och man kan få gå hem.



Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2013-04-27 18:11:20

Grattis igen till en jättefin bedömning!! Som jag skrev i sms:et får de flesta unga katter höra att öronen sitter lite högt, men de brukar trilla ner allt eftersom huvudet växer:-)Det man kan tänka på är att försöka inte gå för nära de andra katterna i den mån man kan, för det brukar inte uppskattas, och de kan ofta fräsa och bli stressade av detta. Ska bli jättespännande att få vara med i morgon =) Ser verkligen fram emot det, trots att vi får kliva upp kl 04!!! Ses snart!!!!!
Kicki

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela