Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Sön- besök av Kicki, Linates uppfödare

Publicerad 2013-04-25 12:25:51 i

Hej,

Jag har haft problem med att komma in på bloggen från mobilen men nu fungerar det igen, tack och lov..

På söndags morgon fick jag ett sms av Kicki som undrade om hon kunde komma förbi då hennes dotter skulle se Yomie uppträda i Oskarsgallerian. De hade åkt från Sundsvall enkomt för detta.

Vid 13:30 kom Kicki och jag hade gjort en banansockerkaka som vi åt ute på altanen. Albin hade just kommit hem från ett kalas hos en kompis på förskolan.

Kicki tyckte att Linate var superfin och att hon kommer att få en fin bedömning hos domaren :-). Det var verkligen kul att ha Kicki här och få prata lite katt samt få tips! :-)

Inför utställning: Kicki hade med sig ett slags puder som man arbetar in i pälsen och sedan borstar samt blåser bort. Detta på tex magen, under hakan, sidorna runt öronen där pälsen "klumpar" sig. Pälsen blev efter detta fluffig och jättefin! Jag har igår gjort samma procedur och ska även göra det ikväll och imorgon inför utställningen, så att hon är så snygg som möjligt! :-)

Här nedan är lite bilder på Linate som Kicki tog medans hon var här.

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2013-04-27 18:15:28

Det var verkligen jätteskoj att få komma och våldgästa i söndags! Ja, Linate är verkligen jättefin och det var så skoj att se vad bra hon trivs hemma hos er (även om jag inte trott annat så klart ;-) )
Tack snälla för gott fika och en trevlig pratstund!! Hi hi, även om jag tror Per tyckte det blev liiite mycket kattsnack :-) Ses i morgon!

Kicki

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela