Saras Sibiriska Katter

Den här bloggen handlar om mig Sara Granqvist och mitt intresse för den sibiriska kattrasen. Denna blogg handlar om den sibiriska katten S*Lince´s Linate, född den 14:e november 2012. Linate bor hos oss, familjen Granqvist i Järved, Örnsköldsvik.

Linate 5 månader

Publicerad 2013-04-18 13:53:00 i Allmänt

Hej, Här kommer en liten uppdatering med bilder på Linate. Bilder dels från den här veckan men även från veckan dessförinnan. Linate pratar mer och mer och visar vad hon vill. Hon kan nu hoppa upp på fönsterbrädorna och man får se till så att hon ej river ner någon blomkruka. Hon hittar även på lite bus. I förra veckan hörde vi något som ramlade ner på golvet och trodde att det var Albin som rivit ned något. Det var Linate som rivit ner en oljelampa i glas från Indiska nere i källaren (tvättstugan). När jag kom ner tittade hon på mig och skämdes varav hon sedan snabbt sprang iväg :-) Som tur var gick den ej sönder. I söndags var min vän Sofia och hennes tre barn på besök hos här hemma och hon testade att klippa L klor igen vilket gick mycket bättre än förra gången! Lillan var så duktig vilket mycket beror på att jag klippt en klo varannan dag i flera veckors tid. Jag övar att hålla upp L i luften, stryka henne över huvudet, kolla tänder m.m. mycket beroende på att jag vill att hon ska vara mycket hanterad inför kommande utställningar. Nu ser jag fram emot utställningen i Östersund lör och sön den 27-28:e april. Vi ska alla bo på Clarion hotell nära ishallen där utställningen kommer att äga rum. Jag har fått en bekräftelse på att Linate ska med med hennes färgkod SIB n 24, grupp 3 klass 12. per och Albin får hitta på något skoj medans och komma dit när tex L ska visas upp för domarna. Jag är så glad över att utställningen kommer att hållas i Övik i maj!
Mys med lillhusse
Det är skoj att busa på stolen i köket!
Kolla in min härliga sibiriska svans!
Idag, lillan trivs i tvättkorgen
Att se på tv tycker jag om
Trogen supporter! Ser på medans P och A spelar Coronne
Att spela Coronne gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela